Kötelező készpénzes fizetési lehetőséget biztosítani a webshopokban

Újabb fogyasztóvédelmi változás lépett hatályba július 1-től, mely a webáruházakat és a szolgáltatásnyújtókat is érinti.

A webáruházat működtető vállalkozás és a szolgáltatás nyújtója (amennyiben a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló törvény hatálya alá tartozik) köteles készpénzes fizetési lehetőséget biztosítani a vásárló, illetve a szolgáltatást igénybe vevő fogyasztó részére.

A fogyasztóvédelmi törvény néhány kivételt is felsorol, akiket nem érint ez a rendelkezés: online szolgáltatási szerződések, határon átnyúló online adásvételi szerződések és az automatizált üzletben történő értékesítések esetén nem szükséges készpénzes fizetési lehetőséget felkínálni.

A kötelezettség többféle módon teljesíthető:

  • a készpénzes fizetést legalább egy értékesítési helyenbiztosítani kell (ami elérhető a fogyasztó számára),

  • a készpénzes fizetési lehetőséget specifikus készpénz-helyettesítő eszköz útján is biztosítani lehet (feltéve, hogy a fogyasztó a specifikus készpénz-helyettesítő eszközre készpénzt helyezhet el, valamint azt készpénzre visszaválthatja),

  • utánvétel útján is biztosítható a készpénzes fizetési lehetőség,

  • belföldi pénzforgalmi szolgáltatónál vezetett pénzforgalmi számlára történő készpénzbefizetés útján is, vagy

  • készpénzátutalási megbízás útján is eleget lehet tenni az előírásnak.

A felsoroltak közül elegendő egy lehetőséget választani.

A jogszabályi megfeleléshez elengedhetetlen a webáruház ÁSZF-ének frissítése és a fizetési módok körének bővítése.

Álláspontom szerint a készpénzes fizetési lehetőséggel kapcsolatban ténylegesen felmerülő költségek átháríthatók a fogyasztóra, viszont ezt meghaladó díj felszámítására nincs lehetőség.

Fordulj hozzám bizalommal, ha segítségedre lehetek.

Next
Next

Nyilvánosan elérhető adatok felhasználása marketing célra